პროექტები


მოგზაურობა ძველ ცივილიზაციებში
პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი
პროექტის განხორციელების დრო- 3 კვირა
პროექტის დასაწყისი-15.03.2018
                დასასრული-04.04.2018
ჩართული მოსწავლეები: სსიპ 190-ე საჯარო სკოლა V2  კლასის 29 მოსწავლე



პრობლემა
სახელმძღვანელოში მცირე მასალის გამო ბავშვებმა ნაკლები ინფორმაცია მიიღეს ძველი სამყაროს ხელოვნების შესახებ.(უძველესი ადამიანები,ძველი ეგვიპტე, ძველი ჩინეთი, საოცრებათა ქალაქი- ბაბილონი, კრეტა-მიკენის ცივილიზაცია).
პრობლემის აქტუალურობის დასაბუთება
V2 კლასის მოსწავლეებმა, თითოეული თემის გაცნობის შემდეგ (უძველესი ადამიანები,ძველი ეგვიპტე, ძველი ჩინეთი, საოცრებათა ქალაქი- ბაბილონი, კრეტა-მიკენის ცივილიზაცია)  არასაკმარისი  მასალის გამო  მიზნად დაისახეს მოემზადებინათ პროექტი, გამოეკვეთათ ხელოვნების სხვადასხვა დარგის განვითარება ძველ ცივილიზაციებში,რომლის  შედეგადაც შეიქმნა კულტურა.სწორედ ამიტომ, გადაწყდა ინფორმაციის მოძიება, კედლის გაზეთის შექმნა, ნახატების შექმნა და თავიანთი ხელით დამზადებული მასალების გამოფენა, პრეზენტაცია.ეს მათ განუვითარებს იმ აუცილებელ უნარ-ჩვევებს, რომლებიც შემდეგ  გამოადგებათ საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.
მიზნები
·         ძველი სამყაროს ხელოვნების შესახებ მიღებული ცოდნის გაღრმავება-გამოვლენა.
·         ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიებისა და გამოყენების , არგუმენტირებული მსჯელობის, შემოქმედებითობის და საპრეზენტაციო უნარ-ჩვევების განვითარება.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი
ს.გ.V.4. 

მოსწავლეს შეუძლია გრძნობების და იდეების ასახვა ნამუშევარში.


· ირჩევს გამომსახველობით ხერხებს და მასალას ნამუშევარსი ჩანაფიქრის უკეთ გადმისაცემად.
ს.გ.V.5.  მოსწავლეს შეუძლია  დაგეგმს და შეასრულსხვადასხვა სახის სამუშაო.
·         კონკრეტული ამოცანის გადასაჭრელად გეგმავს შესასრულებელი სამუშაოს თანმიმდევრობას.
ს.გ.V.6.  მოსწავლეს შეუძლია ითანამშრომლოს სხვებთან, როგორც საკუთარი, ისე საერთო მიზნის მისაღწევად.
·         თანამშრომლობს სხვებთან საერთო პრობლემის გადასაჭრელად.
ს.გ.V.7.   ოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალურ და ჯგუფურ ნამუშევრები და მიღებული ცოდნის საფუძველზე მსჯელოს მხატვრული ნაწარმოების შესახებ.
·         საუბრობს საკუთარ და/ ან სხვის ნამუშევრებზე და ასაბუთებს, რატომ მოსწონს ან არ მოსწონს რომელიმე მათგანი.
ს.გ.V.10.  მოსწავლეს შეუძლია დააკავშირს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშებ ისტორიულ, რელიგიურ და სოციალურ კონტექსტთან.
·         საუბრობს ცნობილი არქიტექტურული ძეგლების ფუნქციურ დანისნულებაზე.
·         მსჯელობს ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ცალკეული ნიმუშის ფუნქციურ დანიშნულებაზე.

პროექტის ამოცანები და განხორციელების გზები
Ø  ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება, მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
Ø  მოსაზრებისა და გადაწყვეტილებების საჭიროებისამებრ დარეგულირება სხვადასხვა ჯგუფთან მუშაობისას;
Ø  ინფორმაციის შეგროვება-დახარისხება;
Ø  კედლის გაზეთის დამზადება;
Ø  პრეზენტაციის მომზადება და წარდგენა.
განხორციელების გზები
1)      ინფორმაციის მოძიება დახარისხება (1 კვირა);
2)      ნახატების და ხელნაკეთი მასალების შექმნა (1 კვირა);
3)      კედლის გაზეთის დამზადება (1 კვირა);
4)      პრეზენტაცია .
მოსალოდნელი შედეგები
პროექტის აქტივობებში მონაწილეობის გზით, პროექტის შინაარსიდან გამომდინარე მათ შეეძლებათ პარალელი გაავლონ ადრინდელ ხელოვნების დარგებსა და დღევანდელ თანამედროვე ხელოვნებას შორის.დაინახავენ ყველა იმ ცვლილებას რაც განხორციელდა საუკუნეების მანძილზე. ასევე მოსწავლეები შეძლებენ  საკუთარი საქმიანობის წარმოჩენას,გაუუმჯობესდებათ შემოქმედებითი და ჯგუფური მუშაობის  უნარები.
რესურსები
·         წიგნები;
·         კომპიუტერი;
·         ინტერნეტი;
·         მარკერი,ფლომასტერები;
·         წებო;
·         ფორმატი;
·         ფერადი ფანქრები;
·         საშლელი;
·         ფერადი ქაღალდები;
·         ხის ტოტები;
·         პლასმასის მასალა.
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება
პირველი კვირა: მოსწავლეები შეისწავლიან სასკოლო მასალას ძვ.სამყაროს ხელოვნების შესახებ, თემების შესწავლის შემდეგ მოვაწყობ დისკუსიას თემაზე: საჭიროა თუ არა ვიცნობდეთ ძველი ცივილიზაციების ხელოვნებას?
მოსწავლეები გამოთქვავენ მოსაზრებებს,მოსწავლეებს დავყოფ ხუთ  ჯგუფად, აირჩევენ რომელ ისტორიულ ეპოქაში, ქვეყანაში იმოგზაურებენ: უძველესი ადამიანები,ძველი ეგვიპტე, ძველი ჩინეთი, საოცრებათა ქალაქი- ბაბილონი, კრეტა-მიკენის ცივილიზაცია.  აქვე გავაცნობ შეფასების რუბრიკებს, რომელსაც გამოვიყენებ პრეზენტაციისთვის.
მეორე კვირა: ჯგუფები დაიწყებენ ინფორმაციის მოძიებას, პირველი ჯგუფი მუშაობს უძველესი ადამიანების შესახებ, მეორე-ძველ ეგვიპტეზე, მესამე-ძველ ჩინეთზე, მეოთხე-საოცრებათა ქალაქი- ბაბილონზე, მეხუთე- კრეტა-მიკენის ცივილიზაციაზე.
     მოსწავლეები მუშაობის პროცესში თანამშრომლობენ, ინაწილებენ ფუნქციებს,  ერთად გადაწყვეტნ რომელი ჯგუფის წევრი შექმნის ნახატს, რომელი გაზეთს გააფორმებს,  რომელი ჩაწერს ინფორმაციას. რომელი წარადგენს პრეზენტაციას.
 მესამე კვირა : მოსწავლეები შექმნიან ინდივიდუალურად ხელნაკეთ ნივთებს. მესამე კვირის ბოლოს მოეწყობა ხელნაკეთი ნივთების გამოფენა, კედლის გაზეთის წარდგენა და პრეზენტაცია.
   პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებს დავაკვირდები, საჭირო შემთხვევაში დავეხმარები მათ, დავაკვირდები ჯგუფებს, შეფასების რუბრიკებით შეფასდება მათი ნაშრომები(შეფასების რუბრიკები იხილეთ დანართში).შეფასების რუბრიკებს გავაცანობ კლასს, გავიზიარებ მათ მოსაზრებას. მონიტორინგს მოვახდენ კვირეების მიხედვით და მოსწავლეებს მივცემ განმავითარებელ შეფასებას კომენტარების სახით   მოსწვლეთა მონიტორინგის მიზნით.


დიზაინი
პროექტი მთლიანად მომზადებულია მოსწავლეთა მიერ.


დანართი : პროექტში მონაწილე მოსწავლეთა ნამუშევრების შეფასების რუბრიკა



დამაკმაყოფილებელი
კარგი
ძალიან კარგი
1
მოძიებული მასალა შეესაბამება და სრუყოფილად გადმოსცემს თემის საკითხს


2
გამოყენებულია სხვადასხვა საინფორმაციო წყარო


3
ფოტომასალა  შეესაბამება თემის საკითხს


4
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია მუშაობაში


5
ჯგუფი წარმოადგენს შექმნილი ნამუშევრის პრეზენტაციას; პრეზენტატორს კარგად აქვს გააზრებული საკითხები,რომელზეც საუბრობს;ჯგუფის წევრი აღწერს მუშაობის თანმიმდევრობას.





















პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი







კითხვარი მონაწილე მოსწავლეებისთვის პროექტის დასაწყისში

1.       გაქვს თუ არა სასწავლო პროექტზე მუშაობის გამოცდილება?

       ა) დიახ                                              ბ) არა


2.       მისაღებია თუ არა შენთვის პროექტის  მიზნები?

       ა) დიახ                                              ბ) არა


3.       გიცდიათ თუ არა ხელნაკეთი ნივთების და კედლის გაზეთის შექმნა?

     ა) დიახ                                              ბ) არა


4.       როგორ წარმოგიდგენია  პროექტზე მუშაობა?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


5.       როგორ ფიქრობ გაართმევ თავს თუ არა თავს დაკისრებულ მოვალეობას?

       ა) გავართმევ

        ბ) ვერ გავართმევ

         გ) არ ვიცი


დიდი მადლობა დახმარებისათვის!
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
პროექტის დასახელება: ,,მოგზაურობა ძველ ცივილიზაციებში“
პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი


მოსწავლეთა დაკვირვება
კომენტარები
I ჯგუფი
II ჯგუფი
III ჯგუფი
IV ჯგუფი
V    ჯგუფი
ითანამშრომლეს თუ არა მოსწავლეებმა ჯგუფში?





მოსწავლეები იყვნენ თუ არა აქტიურები და რამ განაპირობა მათი აქტიურობა?





პროექტისთვის შეხვედრები იყო თუ არა სისტემატიური ხასიათის?





პროექტის მსვლელობის დროს პასიურობდნენ თუ არა მოსწავლეები? რა იყო ამის მიზეზი?












პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი
მომავალში პროექტის გაუმჯობესების მიზნით მინდა ჩავატარო გამოკითხვა და გავიგო თქვენი შეფასება.
1.       როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, ამ პროექტზე  მუშაობისას?
.ბევრი ახალი ვისწავლე;
ბ. ახალი ვისწავლე ;
გ.  ნაკლებად ვისწავლე; 
დ. ახალი არაფერი მისწავლია.

2.       შენთვის ნათელი იყო, საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განსახორციელებლად და შედეგის მისაღწევად?
. სრულიად ნათელი იყო;
ბ.  ნათელი იყო;
გ. ნაკლებად  ნათელი იყო;
დ. სრულიად გაურკვეველი იყო;

3.       მასწავლებელმა მიჩვენა გზა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე:
. სრულიად ვეთანხმები
ბ. ვეთანხმები
გ. ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ. არ ვეთანხმები

4.       პროექტის მსვლელობის დროს საინტერესო იყო თუ არა ჯგუფის წევრებთან მუშაობა?
             ა. საინტერესო იყო;
             ბ. მეტნაკლებად საინტერესო;
             გ.  ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
             დ.არ იყო საინტერესო;

5.       ჩვენი პროექტის შედეგებით კმაყოფილი ვარ
. სრულიად ვეთანხმები
ბ. ვეთანხმები
გ. ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ. არ ვეთანხმები

6.       განსაკუთრებით რა შეიძინე ამ პროექტზე მუშაობის დროს?
პრაქტიკული ცოდნა:--------------------------------------------------------------------------
              თეორიული ცოდნა:------------------------------------------------------------------------
                                                
პროექტის დასახელება  ,,მოგზაურობა ძველ ცივილიზაციებში“
პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი

რეფლექსია
 მე-52 კლასში ჩავატარე პროექტი სახელწოდებით „მოგზაურობა ძველ ცივილიზაციებში“.პროექტის დასაწყისი-15.03.2018    დასასრული-04.04.2018. მოსწავლეებმა, თითოეული თემის გაცნობის შემდეგ (უძველესი ადამიანები,ძველი ეგვიპტე, ძველი ჩინეთი, საოცრებათა ქალაქი- ბაბილონი, კრეტა-მიკენის ცივილიზაცია)  არასაკმარისი  მასალის გამო  მიზნად დაისახეს მოემზადებინათ პროექტი, გამოეკვეთათ ხელოვნების სხვადასხვა დარგის განვითარება ძველ ცივილიზაციებში,რომლის  შედეგადაც შეიქმნა კულტურა.სწორედ ამიტომ, გადაწყდა ინფორმაციის მოძიება, კედლის გაზეთის შექმნა, ნახატების შექმნა და თავიანთი ხელით დამზადებული მასალების გამოფენა, პრეზენტაცია.ეს მათ განუვითარებს იმ აუცილებელ უნარ-ჩვევებს, რომლებიც შემდეგ  გამოადგებათ საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.აღნიშნულ პროექტზე მუშაობისას მიღწეულ იქნა დასახული მიზანი.ჯგუფებში გამოიკვეთა გუნდური მუშაობის პრინციპი, ინდივიდუალური სამუშოსადმი  დამოკიდებულება, ანალიზისა და შემოქმედებითი აზროვნების  უნარი. სუსტი მოსწავლეები გააქტიურდნენ და გამოამჟღავნეს ინტერესი.    კონკურენციის პირობებმა მოსწავლეებში მუშაობის ჯანსაღი გარემო შექმნა. სამუშაოს ყველა მოსწავლე პასუხისმგებლობით მოეკიდა. 
     ამ პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებმა გამოამჟღავნეს მასალის მოძიების, დამუშავებისა და პრეზენტაციის, შემოქმედებითი აზროვნების უნარი. გეგმის მიხედვით განახორციელეს აქტივობები: ხელნაკეთი ნივთების დამზადება, კედლის გაზეთის მომზადება,პრეზენტაცია და ნახატების გამოფენა.  
    მუშაობის პროცესში გამოვიყენე განმავითარებელი შეფასება.
პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებმა გაიღრმავეს ცოდნა ძველი სამყაროს ხელოვნების შესახებ, შეიძინეს უფრო დიდი გამოცდილება ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიების, დამუშავების და გამოყენების, ასევე განუვითარდათ არგუმენტირებული მსჯელობის, შემოქმედებითობის და საპრეზენტაციო უნარ-ჩვევები.
    პროექტის მსვლელობის დროს  აქტივობების დამატება და მოდიფიცირება არ მოხდა.
მომავალში მსგავს პროექტზე მუშაობისას დავამატებ სხვადასხვა აქტივობას (მაგ:სლაიდშოუს გამოყენება პრეზენტაციის მსვლელობის დროს).




  



ეპოქა და ხელოვნება

პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი
პროექტის განხორციელების დრო- 2 კვირა
პროექტის დასაწყისი-04.04.2018
                დასასრული-20.04.2018
ჩართული მოსწავლეები: სსსიპ 190-ე საჯარო სკოლა VII3 კლასის 28 მოსწავლე, კლასში არის სსსმ 2 მოსწავლე
პრობლემა
სახელმძღვანელოში მოცემული მასალა საკმარისი არ აღმოჩნდა გაცნობოდნენ სხვადასხვა ეპოქის ხელოვნების თავისებურებას.
პრობლემის აქტუალურობის დასაბუთება
VII3 კლასის მოსწავლეებმა, თითოეული ეპოქის გაცნობის შემდეგ არასაკმარისი მასალის გამო,მიზნად დაისახეს მოემზადებინათ პროექტი, გამოეკვეთათ ხელოვნების სხვადასხვა დარგის განვითარება ეპოქების მიხედვით,რომლის  შედეგადაც შეიქმნა კულტურა.სწორედ ამიტომ, გადაწყდა ინფორმაციის მოძიება, კედლის გაზეთის შექმნა, ნახატების შექმნა და პრეზენტაცია.ეს მათ განუვითარებს იმ აუცილებელ უნარ-ჩვევებს, რომლებიც შემდეგ  გამოადგებათ საზოგადოებრივ ცხოვრებაში.
მიზნები
·         ამ პროექტში მიღებული ცოდნის  გაღრმავება-გამოვლენა სხვადასხვა ეპოქის ხელოვნების შესახებ. 
·          ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიებისა და გამოყენების , არგუმენტირებული მსჯელობის, პრაქტიკული უნარის, შემოქმედებითობის და საპრეზენტაციო უნარ-ჩვევების განვითარება.
ეროვნული სასწავლო გეგმის სტანდარტი
..VII.1. მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას.
·           ნამუშევრის შექმნისას იყენებს კომპოზიციური განაწილების ძირითად ხერხებს
·         მაგ., ხედვის წერტილს, წონასწორობას, სიმეტრიას, ასიმეტრიას, სტატიკას, დინამიკასგამოსახავს მრავალფიგურიან კომპოზიციებს;
·         მონასმებით ქმნის დიდი ზომის ნამუშევრებსგამოსახავს ადამიანის ფიგურას ძირითადი პროპორციების გათვალისწინებით;
..VII.2. მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
·         ირჩევს შესაბამის გამომსახველობით ხერხებს, მასალას, ტექნიკას და თემატიკას განწყობილების გადმოსაცემად.
..VII.4. მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს, როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა და იდეების წყაროს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში.
·         იყენებს სხვადასხვა კულტურისა და პერიოდის მხატვრების ნამუშევრებს, როგორც წყაროს საკუთარი ნამუშევრის შესაქმნელად;
..VII.6. მოსწავლეს შეუძლია გუნდში მუშაობა შემოქმედებითი და საორგანიზაციო პრობლემების გადასაჭრელად.
·         განსაზღვრავს სამუშაოს შესრულების სავარაუდო ვადას და იცავს დროის ლიმიტს;
·         მონაწილეობს ერთობლივი შემოქმედებითი და საორგანიზაციო გადაწყვეტილების მიღებაში.
..VII.7. მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებულ ცოდნაზე დაყრდნობით გამოთქვას და დაასაბუთოს საკუთარი აზრი ხელოვნების ნაწარმოების შესახებ.
·         ჯგუფური ნამუშევრების წარდგენისას საუბრობს იმ მიზნებზე და ამოცანებზე, რომლებიც ჯგუფს ჰქონდა დასახული (რამდენად მიაღწია ჯგუფმა დასახულ მიზანს (რა იყო წარმატებული და რას გაითვალისწინებს ჯგუფი სამომავლოდ);
..VII.8. მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის საშუალება.
·         მსჯელობს, რა გაიგო ამა თუ იმ კულტურის შესახებ მისი ხელოვნების ნიმუშების გაცნობით.
..VII.11. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და კულტურის ხელოვნების ნიმუშები.
·         ამოიცნობს სხვადასხვა ეპოქის და კულტურის ხელოვნების ცნობილ ნიმუშებს;
..VII.12. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი ისტორიასთან და კულტურასთან.
·         მსჯელობს იმის შესახებ, თუ რა გავლენა იქონია ისტორიულმა და კულტურულმა კონტექსტმა ნამუშევრის შინაარსზე;

ისგ-ით გათვალისწინებული შედეგები და ინდიკატორები სსსმ მოსწავლეებისთვის


ხელ-ბა.ე.ს.გ. VII.2.მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა,ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
  • მოსწავლე , კონკრეტული მოცემულობის შესაბამისად თავად ირჩევს მასალას და ტექნიკას;


პროექტის ამოცანები
·         ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება, კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება, მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
·         მოსაზრებისა და გადაწყვეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსება სხვადასხვა ჯგუფთან მუშაობისას;
·         ინფორმაციის შეგროვება-დახარისხება;
·         კედლის გაზეთის დამზადება;
·         პრეზენტაციის მომზადება,წარდგენა და გამოფენა.
განხორციელების გზები
1)      ინფორმაციის მოძიება დახარისხება (1 კვირა);
2)      კედლის გაზეთის დამზადება (1 კვირა);
3)      გამოფენა-პრეზენტაცია .
მოსალოდნელი შედეგები
პროექტის აქტივობებში მონაწილეობის გზით, პროექტის შინაარსიდან გამომდინარე მათ შეეძლებათ პარალელი გაავლონ სხვადასხვა ეპოქის ხელოვნების შემოქმედების თავისებურებებზე. დაინახავენ ყველა იმ ცვლილებას რაც განხორციელდა საუკუნეების მანძილზე. ასევე მოსწავლეები შეძლებენ  საკუთარი საქმიანობის წარმოჩენას,გაუუმჯობესდებათ შემოქმედებითი, ჯგუფური მუშაობის და კომუნიკაციის  უნარები.
რესურსები
Ø  წიგნები;
Ø  კომპიუტერი;
Ø  ინტერნეტი;
Ø  მარკერი,ფლომასტერები;
Ø  წებო;
Ø  ფორმატი;
Ø  ფერადი ფანქრები;
Ø  საშლელი;
Ø  აკვარელი;
Ø  გუაში;
Ø  ფუნჯები
პროექტის მონიტორინგი და შეფასება
პირველი კვირა: მოსწავლეები შეისწავლიან სასკოლო მასალას სხვადასხვა ეპოქის ხელოვნების შესახებ, თემების შესწავლის შემდეგ მოვაწყობ დისკუსიას თემაზე: საჭიროა თუ არა ვიცნობდეთ(შუა საუკუნეების, რენესანსის, მე-17 საუკუნის ხელოვნებას,რომანტიზმს,იმპრესიონიზმს და მე-20 საუკუნის ხელოვნებას). მოსწავლეები გამოთქვავენ მოსაზრებებს.შემდეგ მათ დავყოფ  ექვს  ჯგუფად, და აირჩევენ  ისტორიულ ეპოქებს.
მეორე კვირა: ჯგუფები დაიწყებენ ინფორმაციის მოძიებას.     მოსწავლეები მუშაობის პროცესში ითანამშრომლებენ, გაინაწილებენ ფუნქციებს,  ერთად გადაწყვეტენ რომელი ჯგუფის წევრი შექმნის ნახატს და ნახატის შესრულების პროცესში რომელ ეტაპზე დაეხმარებიან სსსმ მოსწავლეები, რომელი გაზეთს გააფორმებს,  რომელი ჩაწერს ინფორმაციას და  რომელი წარადგენს პრეზენტაციას.
         პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებს დავაკვირდები, საჭირო შემთხვევაში დავეხმარები მათ, დავაკვირდები ჯგუფებს, ასევე დავაკვირდები სსსმ მოსწავლეების მუშაობას და ჩართულობას ჯგუფში, შეფასების რუბრიკებით შეფასდება მათი ნაშრომები (შეფასების რუბრიკები იხილეთ დანართში).შეფასების რუბრიკებს გავაცანობ კლასს, გავიზიარებ მათ მოსაზრებას. მონიტორინგს მოვახდენ კვირეების მიხედვით და მოსწავლეებს მივცემ განმავითარებელ შეფასებას კომენტარების სახით   მოსწვლეთა მონიტორინგის მიზნით.


დიზაინი
პროექტი მთლიანად მომზადებულია მოსწავლეთა მიერ.





დანართი : პროექტში მონაწილე მოსწავლეთა ნამუშევრების შეფასების რუბრიკა



დამაკმაყოფილებელი
კარგი
ძალიან კარგი
1
მოძიებული მასალა შეესაბამება და სრუყოფილად გადმოსცემს თემის საკითხს


2
გამოყენებულია სხვადასხვა საინფორმაციო წყარო


3
ფოტომასალა  შეესაბამება თემის საკითხს


4
ჯგუფის ყველა წევრი ჩართულია მუშაობაში


5
ჯგუფი წარმოადგენს შექმნილი ნამუშევრის პრეზენტაციას; პრეზენტატორს კარგად აქვს გააზრებული საკითხები,რომელზეც საუბრობს;ჯგუფის წევრი აღწერს მუშაობის თანმიმდევრობას.




















პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი
კითხვარი მონაწილე მოსწავლეებისთვის

1.       გაქვს თუ არა სასწავლო პროექტზე მუშაობის გამოცდილება?

       ა) დიახ                                              ბ) არა


2.       მისაღებია თუ არა შენთვის პროექტის  მიზნები?

       ა) დიახ                                              ბ) არა


3.       გიცდიათ თუ არა ხელნაკეთი ნივთების და კედლის გაზეთის შექმნა?

     ა) დიახ                                              ბ) არა


4.       როგორ წარმოგიდგენია  პროექტზე მუშაობა?

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


5.       როგორ ფიქრობ გაართმევ თავს თუ არა თავს დაკისრებულ მოვალეობას?

       ა) გავართმევ

        ბ) ვერ გავართმევ

         გ) არ ვიცი
დიდი მადლობა დახმარებისათვის!
პროექტის განხორციელების პროცესში მოსწავლეებზე დაკვირვების ცხრილი
პროექტის დასახელება:,,ეპოქა და ხელოვნება“
პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი


მოსწავლეთა დაკვირვება
კომენტარები
I ჯგუფი
II ჯგუფი
III ჯგუფი
IV ჯგუფი
V    ჯგუფი
VI
ჯგუფი
ითანამშრომლეს თუ არა მოსწავლეებმა ჯგუფში?






მოსწავლეები იყვნენ თუ არა აქტიურები და რამ განაპირობა მათი აქტიურობა?






პროექტისთვის შეხვედრები იყო თუ არა სისტემატიური ხასიათის?






პროექტის მსვლელობის დროს პასიურობდნენ თუ არა მოსწავლეები? რა იყო ამის მიზეზი?











პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი
მომავალში პროექტის გაუმჯობესების მიზნით მინდა ჩავატარო გამოკითხვა და გავიგო თქვენი შეფასება.
1.       როგორი შთაბეჭდილება დაგრჩა, ამ პროექტზე  მუშაობისას?
.ბევრი ახალი ვისწავლე;
ბ. ახალი ვისწავლე ;
გ.  ნაკლებად ვისწავლე; 
დ. ახალი არაფერი მისწავლია.

2.       შენთვის ნათელი იყო, საკუთარი როლი პროექტის წარმატებით განსახორციელებლად და შედეგის მისაღწევად?
. სრულიად ნათელი იყო;
ბ.  ნათელი იყო;
გ. ნაკლებად  ნათელი იყო;
დ. სრულიად გაურკვეველი იყო;

3.       მასწავლებელმა მიჩვენა გზა, როგორ უნდა მემუშავა პროექტზე:
. სრულიად ვეთანხმები
ბ. ვეთანხმები
გ. ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ. არ ვეთანხმები

4.       პროექტის მსვლელობის დროს საინტერესო იყო თუ არა ჯგუფის წევრებთან მუშაობა?
             ა. საინტერესო იყო;
             ბ. მეტნაკლებად საინტერესო;
             გ.  ისეთივე დარჩა, როგორიც იყო;
             დ.არ იყო საინტერესო;

5.       ჩვენი პროექტის შედეგებით კმაყოფილი ვარ
. სრულიად ვეთანხმები
ბ. ვეთანხმები
გ. ნაწილობრივ ვეთანხმები
დ. არ ვეთანხმები

6.       განსაკუთრებით რა შეიძინე ამ პროექტზე მუშაობის დროს?
პრაქტიკული ცოდნა:--------------------------------------------------------------------------
              თეორიული ცოდნა:--------------------------------------------------------------------
პროექტის დასახელება  ,,ეპოქა და ხელოვნება“
პროექტის ავტორი: შორენა აბრამიშვილი
            
                                                   
რეფლექსია
   მე-73 კლასში ჩავატარე პროექტი სახელწოდებით „ეპოქა და ხელოვნება“.პროექტის დასაწყისი-04.04.2018 დასასრული-20.04.2018.მოსწავლეებმა, თითოეული ეპოქის გაცნობის შემდეგ  არასაკმარისი ინფორმაციის გამო მიზნად დაისახეს მოემზადებინათ პროექტი, გამოეკვეთათ ხელოვნების სხვადასხვა დარგის განვითარება ეპოქების მიხედვით,რომლის  შედეგადაც შეიქმნა კულტურა.სწორედ ამიტომ, გადაწყდა ინფორმაციის მოძიება, კედლის გაზეთის შექმნა, ნახატების შექმნა და პრეზენტაცია.ეს მათ განუვითარებს იმ აუცილებელ უნარ-ჩვევებს, რომლებიც შემდეგ  გამოადგებათ საზოგადოებრივ ცხოვრებაში. აღნიშნულ პროექტზე მუშაობისას მიღწეულ იქნა დასახული მიზანი.ჯგუფებში გამოიკვეთა გუნდური მუშაობის პრინციპი,ინდივიდუალური სამუშოსადმი  დამოკიდებულება, ანალიზისა და შემოქმედებითი აზროვნების  უნარი. წარმატებით ჩაერთო სსსმ მოსწავლე ბესო ფეიქრიშვილი, რომელიც მოსწავლეებს ეხმარებოდა ნახატის გაფერადებაში.მეორე სსსმ მოსწავლე ნინო ფეიქრიშვილი ავადმყოფობის გამო ვერ ესწრებოდა პროექტის მსვლელობას და პრეზენტაციას. მოსწავლეები გააქტიურდნენ და გამოამჟღავნეს ინტერესი.    კონკურენციის პირობებმა ჯგუფების მუშაობაში ჯანსაღი გარემო შექმნა. სამუშაოს ყველა მოსწავლე პასუხისმგებლობით მოეკიდა. 
     ამ პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებმა გამოამჟღავნეს გუნდური მუშაობის პრინციპის, მასალის მოძიების, დამუშავების,შემოქმედებითობის, აზროვნების და პრეზენტაციის უნარი. გეგმის მიხედვით განახორციელეს აქტივობები: იმსჯელეს ამოცანებზე რომელსაც თითოეული ეპოქა უსახავდა ხელოვნებას და შემოქმედს, დაამზადეს კედლის გაზეთი, მოახდინეს პრეზენტაცია, პროექტის თემაზე მსჯელობა და ნახატების გამოფენა.  
    მუშაობის პროცესში გამოვიყენე განმავითარებელი შეფასება.
პროექტზე მუშაობის დროს მოსწავლეებმა გაიღრმავეს ცოდნა სხვადასხვა ეპოქის ხელოვნების შესახებ, შეიძინეს უფრო დიდი გამოცდილება ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიების, დამუშავების და გამოყენების, ასევე განუვითარდათ არგუმენტირებული მსჯელობის, შემოქმედებითობის და საპრეზენტაციო უნარ-ჩვევები.
    პროექტის მსვლელობის დროს  აქტივობების დამატება და მოდიფიცირება არ მოხდა.
მომავალში მსგავს პროექტზე მუშაობისას დავამატებ სხვა აქტივობას (მაგ: მოსწავლეებს  ვაჩვენებ სხვადასხვა ეპოქის მხატვრების შემოქმედებას გალერეებსა და მუზეუმებში ).